Foto: LETA
Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) noteikto grozījumu dēļ pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) jauno vilcienu iepirkuma konkursa nolikumā iepirkuma termiņu plānots pagarināt vismaz par vienu mēnesi, pirmdien žurnālistiem pastāstīja PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds.

Pēc viņa teiktā, PV valde pirmdien vēl iepazīstas ar IUB lēmumu, kas aizliedz turpināt iepirkuma konkursu par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi un slēgt līgumu bez grozījumu veikšanas nolikumā.

Freivalds norādīja, atbilstoši likuma normām - ja PV veic grozījumus konkursa nolikumā, tad konkurss ir jāpagarina par 30 dienām, taču, ņemot vērā, ka PV konkursa komisija grozījumus varētu veikt divu nedēļu laikā, tad kopumā process varētu ieilgt vismaz par pusotru mēnesi.

Vienlaikus, komentējot IUB lēmumu, PV vadītājs uzsvēra, ka tas ir objektīvs un pretendentu iesniegtās sūdzības izskatītas pēc likuma. Varētu būt nianses, kurās PV būs atšķirīgs viedoklis no IUB par nepieciešamajiem grozījumiem, taču PV neplāno lēmumu pārsūdzēt, viņš klāstīja un piebilda, ka process ir bijis sarežģīts jau kopš paša sākuma.

"Kopsummā ar visu izstrādes gaitu konkurss ildzis divus gadus," sacīja Freivalds un minēja, ka ir veikti aptuveni desmit konkursa grozījumi.

Savukārt, precizējot "vienotās platformas" jēdzienu, kas IUB lēmumā minēts kā nesaprotams, Freivalds paskaidroja, ka vienota vilcienu platforma pasūtītājiem nākotnē atvieglotu vagonparka uzturēšanu. "Neiedziļinoties tehniskās detaļās, tas nozīmē, ka piegadātājiem elektrovilcieniem un dīzeļvilcieniem varētu būt vienādi mezgli - vadības sistēmas, vadības bloki un tamlīdzīgas lietas," viņš piemetināja.

Aģentūra BNS jau pavēstīja, ka IUB aizliedzis PV turpināt iepirkuma konkursu par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi un slēgt līgumu bez grozījumu veikšanas nolikumā.

IUB, izskatot "Rīgas vagonbūves rūpnīcas" (RVR) papildināto sūdzību par PV konkursu, secināja, ka PV jāveic grozījumi nolikumā par jēdzienu "vienota elektrovilcienu un dīzeļvilcienu platforma" un nolikuma līguma projekta punktā izvirzīto nosacījumu, ka PV var vienpusēji izbeigt līgumu un ieturēt līguma izpildes garantiju pilnā apmērā, par to rakstveidā paziņojot izpildītājam, ja finansētājs nepilda uzņemtās saistības attiecībā pret PV un nenodrošina PV finansējumu atbilstoši PV prasībām un izpildītāja piedāvājumam ‒ šis nosacījums ir atceļams. Bez grozījumu veikšanas nolikumā PV iepirkuma līguma slēgšana konkursā un iepirkuma procedūras turpināšana nav pieļaujama, uzskata IUB.

RVR papildināto sūdzību par PV konkursa par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādes pirmās kārtas rezultātiem IUB skatīja šā gada 11.aprīlī. Iepriekš RVR un Šveices kompānijas "Stadler Bussnnang AG" ("Stadler") sūdzības IUB atzina par nepamatotām, atļaujot turpināt konkursu otrajā kārtā visiem trim pretendentiem ‒ "Stadler", RVR kopā ar Francijas kompāniju "Bombardier Transport France S.A.S." ("Bombardier"), kā arī Spānijas kompānijai "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA".

Ziņots arī, ka PV vairākkārt pagarināja pieteikumu iesniegšanas termiņu jauno vilcienu iepirkuma konkursa otrajai kārtai un pašlaik pieteikumu iesniegšanas termiņš ir 16.maijs. PV projektu jau apstiprinājusi Eiropas Komisija.

Pēc PV sniegtās informācijas, iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursa uzvarētājam 30 gadu būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Projekta kopējās izmaksas tiek plānotas aptuveni 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs apmēram 100 miljoni latu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!