Foto: F64
Šveices vagonbūves uzņēmums "Stadler Bussnag AG" ("Stadler") patlaban negatavo piedāvājumu AS "Pasažieru vilciens" (PV) rīkotajā 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iegādes konkursā, atklāja "Stadler" Ungārijas filiāles vadītājs un atbildīgais par uzņēmuma ienākšanu Latvijas tirgū Zoltans Dunais.

Tāpat viņš norādīja, ka nevēlas komentēt PV vēlmi līdz 31.martam pagarināt piedāvājumu iesniegšanu konkursā. "Neesam ieinteresēti minēt, cik reizes vēl tiks mainīts iepirkuma piedāvājumu iesniegšanas termiņš," tā "Stadler" pārstāvis.

Apstiprinājumu, ka "Stadler" no PV konkursa izstātos, "Nozare.lv" neguva, bet Dunais norādīja, ka "Stadler" no konkursa "nav jāizstājas formāli, jo varam vienkārši neprezentēt savu piedāvājumu".

Jau ziņots, ka līdz 31.martam pagarināts piedāvājumu iesniegšanas termiņš "Pasažieru vilciena" (PV) konkursā par jauno vilcienu iegādi, informēja PV preses sekretārs Egons Ālers.

Iepriekš šis termiņš bija 28.februāris, bet uzņēmums to nolēmis pagarināt līdz marta beigām, ņemot vērā viena no konkursa dalībniekiem - "Rīgas vagonbūves rūpnīcas" - iesniegto sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā. Tādējādi PV cer izvairīties no iespējamām neskaidrībām iepirkuma procedūras gaitā.

Jau ziņots, ka Šveices vagonbūves uzņēmums "Stadler Bussnag AG" ("Stadler") vērtē lietderību turpmākai dalībai AS "Pasažieru vilciens" (PV) rīkotajā 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iegādes konkursā.

Konkursa otrajai kārtai kvalificēti kandidāti "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles", "Stadler Bussnag AG" un AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" kombinācijā ar kompāniju "Bombardier".

Iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Pirmie jaunie testa vilcieni tikšot piegādāti 2012.gadā, bet piegādes varētu sākties 2013.gadā. Konkursa uzvarētājam 30 gadu būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas aptuveni 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs apmēram 100 miljoni latu. Šāda tipa vilcienu apkopes un uzturēšanas izdevumi 30 gadu laikā ir līdzvērtīgi vilcienu iegādes cenai.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!