Foto: F64
Latvijas nacionālā lidsabiedrība a/s "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") un VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" otrdien parakstītā saprašanās memoranda galvenie punkti paredz gan iekrājušo parādu atmaksu, gan "airBaltic" "izmaksu samazināšanu par virszemes pakalpojumiem, strauji pieaugot lidsabiedrības "airBaltic" pasažieru skaitam lidostā", trešdien atzina lidostas valdes loceklis Jānis Ķuzulis.

Viņš arī skaidroja, ka memoranda parakstīšana nozīmē "ārpus tiesas vienošanās nepieciešamību" un patlaban tiekot gatavots mierizlīgums abu pušu prasībām tiesā.

"airBaltic" nav problēmas ar apkalpoto pasažieru skaita palielināšanu, jo otrdien publiskotie statistikas dati liecina, ka "airBaltic" jūlijā pārvadājusi 367 343 pasažierus, kas ir par 24% vairāk nekā tajā pašā periodā iepriekšējā gadā.

Jau ziņots, ka "airBaltic" un lidosta parakstījušas saprašanās memorandu par tiesvedības izbeigšanu un tālāko sadarbību. Otrdien presei izplatītajā paziņojumā netika norādīts memoranda saturs vai citas vienošanās detaļas, bet abas puses paudušas gandarījumu par sarunu rezultātu.

"airBaltic" korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags norāda, ka pēc ilgām sarunām panākta kopīga nostāja un vienošanās, bet lidostas "Rīga" valdes loceklis Jānis Ķuzulis pauž gandarījumu par panākto vienošanos, kas dodot cerību, ka turpmākā lidostas sadarbība ar lidsabiedrību "airBaltic" "atgriezīsies normālās sliedēs" un garantēs abu kompāniju turpmāku attīstību.

Satiksmes ministrijā skaidroja, ka, parakstot nodomu protokolu, abas kompānijas apliecinājušas, ka ir izpildījušas satiksmes ministra Kaspara Gerharda (TB/LNNK) uzdevumu panākt risinājumu par parāda apmaksu ārpus tiesas. "Var uzskatīt, ka daļa darba ir paveikta. Tālākais jau ir īstenot reālas darbības, kuras puses apņēmušās parakstītajā dokumentā," skaidroja ministrijā. Par saprašanās memorandā ietvertajiem nosacījumiem ministrijas pārstāvji komentārus nesniedza.

Jau ziņots, ka Gerhards pagājušajā nedēļā uzdeva lidostai un "airBaltic" līdz pirmdienai vienoties par parāda atmaksu.

SM iepriekš skaidroja, ka "airBaltic" akcionāru starpā pēdējās dienās notikušas intensīvas sarunas par lidsabiedrības parādu lidostai "Rīga", kurās ministrija paudusi nostāju, ka aviokompānijas parāds lidostai jāapmaksā jau tuvākajās dienās, kā arī nošķirti jārisina jautājumi par "airBaltic" parādu un par lidsabiedrības pārmetumiem lidostai.

SM arī norādīja, ka konstruktīva risinājuma gadījumā lidostas "Rīga" prasība tiesā pret "airBaltic" var tik pārtraukta jebkurā brīdi.

"airBaltic" prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks, komentējot Gerharda paziņojumu, skaidroja, ka visu parādu atmaksāt nedomā, jo "mēs maksāsim Rīgas lidostai taisnīgu maksu, bet ne vairāk, kā maksā "Ryanair"". Fliks uzskata, ka "airBaltic" lidostai maksā divreiz vairāk nekā "Ryanair".

Ķuzulis savukārt atzina, ka ļoti pozitīvi vērtē satiksmes ministra iniciatīvu panākt risinājumu par aviokompānijas parāda atmaksu lidostai un cer, ka šī iniciatīva palīdzēs atrisināt samilzušo problēmu.

Ķuzulis uzsver, ka lidosta ir ieinteresēta vienoties ārpus tiesas, un redz to kā vienīgo pieņemamo risinājumu. Konflikta eskalācijai un parāda neatmaksāšanai neesot perspektīvas, tāpēc lidosta no savas puses darīšot visu iespējamo, lai vienotos ar "airBaltic", un cer, ka nacionālā lidsabiedrība "būs gatava konstruktīvam un saprātīgam risinājumam".

Jau ziņots, ka lidosta "Rīga" pagājušajā nedēļā Rīgas apgabaltiesā iesniedza prasības papildinājumu par 3,4 miljonu latu parāda piedziņu no "airBaltic". Iepriekš "airBaltic" apsūdzēja starptautisko lidostu "Rīga" pazeminātas maksas iekasēšanā par pakalpojumiem no "Ryanair". Aviokompānija šajā saistībā vērsusies Konkurences padomē.

Rīgas apgabaltiesa pagājušajā nedēļā pieņēma pieteikumu un ierosinājusi civillietu, kurā prasītājs ir "airBaltic", bet atbildētājs - lidosta "Rīga". Rīgas apgabaltiesas kancelejas vadītājs Ilvars Tomsons informēja, ka prasība iekļauta kategorijā par zaudējumu un parādu piedziņu. Sīkāku informāciju par šo lietu Tomsons atteicās izpaust.

"airBaltic" vērsusies tiesā ar gandrīz sešu miljonu latu prasību pret lidostu, jo tā nav sniegusi konstruktīvus priekšlikumus par vienlīdzīgas konkurences nosacījumiem lidostā visām aviokompānijām un "airBaltic" par viena pasažiera apkalpošanu lidostā "Rīga" maksā divreiz vairāk nekā īru aviokompānija "Ryanair".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!