Foto: DELFI
Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija otrdien noraidīja priekšlikumu uz pusi samazināt ikgadējo transportlīdzekļu nodokli tricikliem, kvadracikliem un motocikliem, un Finanšu ministrija noraidījusi ierosinājumu novirzīt daļu no iekasētā nodokļa ceļu uzturēšanai, tāpēc Latvijas Motoklubu asociācija (MCA) lūdz likumdevēja skaidrojumu par to, kā plānots nodrošināt autoceļu uzturēšanu par nodokļu maksātāju naudu, teikts MCA paziņojumā.

Pašlaik ikgadējais nodoklis par tādu motociklu, triciklu un kvadriciklu, kurš pirmo reizi reģistrēts pēc 2005.gada 1.janvāra un par kuru transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā ir informācija par motora tilpumu, atkarīgs no motora tilpuma. Motocikliem ar motora tilpumu līdz 500 kubikcentimetriem (cm3) nodoklis ir 12 lati; no 501 līdz1000 cm3 — 24 lati; no 1001 līdz1500 cm3 — 36 lati; virs 1500 cm3 — 48 lati. Savukārt par motocikliem, tricikliem un kvadricikliem, kuri reģistrēti pirms 2005.gada, nodoklis ir 25 lati.

Asociācija vairākkārt rosinājusi likumdevējus un Satiksmes ministriju "pārskatīt sociālā taisnīguma principus, nosakot taisnīgu nodokļu politiku". Taču Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija otrdien noraidīja Saeimas deputāta Ulda Auguļa (ZZS) priekšlikumu uz pusi samazināt ikgadējo autotransporta nodokli tricikliem, kvadracikliem un motocikliem.

MCA izsaka nožēlu un neizpratni par valsts pārvaldes "nesabalansētu un netaisnīgu nodokļu politiku valstī bez samērīguma principu ievērošanas", teikts kluba paziņojumā medijiem.

MCA atgādina, ka motociklam, ar ko gadā brauc vidēji sešus mēnešus un kura svars trīs reizes mazāks nekā vieglajām automašīnām, ir jāmaksā neproporcionāli augsts nodoklis.

Asociācija atzīst, ka Latvijas iedzīvotāja pienākums ir maksāt nodokļus, bet norāda, ka valsts pienākums par šo naudu ir sakārtot Latvijas ceļus.

Augulis asociāciju informējis, ka Finanšu ministrijas pārstāvji otrdien komisijas sēdē kā nevajadzīgu noraidījusi ierosinājumu novirzīt autotransporta nodoklī samaksāto naudu valsts un pašvaldību ceļu fondā. Ja tuvākā laikā neapstiprinās saprātīgu ceļu finansējumu.

MCA kā sabiedriska organizācija ir saistīta ar transporta, gan ceļa infrastruktūras izmantošanu, tāpēc prasa skaidrojumu, kā likumdevēji plāno nodrošināt kvalitatīvu ceļu stāvokli par iekasētajiem auto un motobraucēju nodokļiem.

Jau ziņots, ka motocikliem, tricikliem un kvadricikliem līdz 2010.gadam bija vien trīs lati. 2009.gada nogalē, lai ievērojami palielinātu budžeta ieņēmumus, valdība rosināja nodevu palielināt līdz pat 100 latiem, taču tas izraisīja plašus motobraucēju protestus. Vēlāk piedāvāts nodevu noteikt 50 latu apmērā, bet 2011.gadā spēkā stājies jaunais transportlīdzekļu ikgadējā ekspluatācijas nodokļa likums, kurā motocikliem, tricikliem un kvadricikliem nodoklis ir no 12 līdz 48 latiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!