Foto: DELFI Aculiecinieks
Uzņēmums "Stadler Bussnang AG" ceturtdien iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), norādot uz pārkāpumiem AS "Pasažieru vilciens" izsludinātajā jauno elektrisko un dīzeļvilcienu vilcienu piegādes konkursā, informē uzņēmums.

Sūdzībā "Stadler" informē IUB, ka par uzvarētāju atzītā spāņu uzņēmuma "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF) piedāvājums būtiski pārkāpj konkursa prasību attiecībā uz vilcienā noteikto minimālo sēdvietu un saliekamo sēdekļu skaitu.

"Stadler" arī uzskata, ka konkursa rīkotājs nav atvēlējis pietiekami daudz laika pēc 2011. gada 11. maijā veiktajām izmaiņām konkursa nolikuma jēdzienā "vienota platforma elektriskajam un dīzeļvilcienam", kas krasi un būtiski atšķiras no iepriekšējā nolikuma, lai konkursa dalībnieki varētu pienācīgi tām sagatavoties.

Šo pārkāpumu dēļ "Stadler" lūdzis IUB atcelt konkursa rīkotāja lēmumu pasludināt CAF par konkursa uzvarētāju, aizliegt parakstīt līgumu, kā arī uzdot AS "Pasažieru vilciens" pārtraukt konkursu.

Jau vēstīts, ka PV konkursa par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi otrajā kārtā uzvarējusi Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF). Kopējā iepirkumu summa paredzēta 205 miljoni eiro (144,1 miljons latu), no kuriem 70% finansē Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonds.

Iepriekš iepirkums vairākkārt tika pagarināts, jo citi pretendenti, tostarp "Stadler" un Rīgas vagonu rūpnīca iesniedza vairākas sūdzības. Šaubas par iepirkuma godīgu norisi paudis arī PV valdes loceklis Mārtiņš Greste, kas pārstāv partiju "Vienotība".

PV iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursa uzvarētājam 30 gadu būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Projekta kopējās izmaksas iepriekš lēstas aptuveni 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs apmēram 100 miljoni latu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!