Foto: LETA
Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" bijušais privātais akcionārs "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) gatavs ieguldīt līdzekļus lidsabiedrības pamatkapitālā, ceturtdien žurnālistiem teica Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss.

Viņš informēja, ka BAS saskaņā ar vienošanos "airbaltic" pamatkapitālā ir jāiegulda 37,7 miljoni latu līdz janvāra beigām. Tādejādi BAS spēs atjaunot līdzdalības apmēru "airBaltic" līdz 47%.

Matīss stāstīja, ka ceturtdien notikušajā "airBaltic" akcionāru pilnsapulcē piedalījās arī BAS valdes locekle Inga Piterniece un viņa apliecināja BAS gatavību piedalīties lidsabiedrības pamatkapitāla palielināšanā.

"Svarīgākais, ka šodien [ceturtdien] vienojāmies par "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanu par 109,5 miljoniem latu, un kopā šis pamatkapitāls sasniegs 110 miljonus latu. Privātais akcionārs BAS apliecināja gatavību piedalīties pamatkapitāla palielināšanā ar papildu ieguldījumu, šāda iespēja pastāv – esošais BAS izsniegtais kredīts 14 miljoni latu, kas jau ir ieguldīti aviokompānijā, plus vēl ir 37,7 miljoni latu, kas viņiem ir jāiegulda mēneša laikā. Ja šie ieguldījumi tiks veikti, BAS atjaunos savu līdzdalības proporciju 47% apmērā. Tās ir juridiskas procedūras, un tas varētu aizņemt apmēram mēnesi un vienu nedēļu," norādīja SM valsts sekretārs un piebilda, ka lēmums par BAS turpmāko piedalīšanos "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanā pieņemts vienbalsīgi.

Uz jautājumu, kāpēc valsts neizvēlējās paturēt "airBaltic" tikai sev, Matīss atbildēja, ka tas ir finanšu jautājums. "Jautājums ir par finansēm, valsts jau ir ieguldījusi 57 miljonus latu. Ja valsts ir gatava ieguldīt vēl 50 miljonus latu, tad, protams, tāda iespēja pastāv, bet mēs visu laiku esam teikuši, ka valstij nav jānodarbojas ar 100% "airBaltic" kontroli, mums ir svarīgas investīcijas, mums ir svarīgi, lai arī privātais akcionārs piedalās kompānijā ar savu kapitālu un iegulda kompānijas attīstībā," klāstīja Matīss un noraidīja bažas par to, kas patiesībā stāv aiz BAS ieguldījuma aviokompānijā.

"BAS līdz šim ir bijis "airBaltic" partneris valstij, un, ja BAS turpinās pildīt savas saistības, kuras viņi ir uzņēmušies un par kurām mēs šodien [ceturtdien] nobalsojām, viņi arī turpinās būt mūsu partneris šaja kompānijā. Man ir grūti pateikt, kas aiz BAS akcijām stāv, šodien sapulcē bija pilnvarota BAS pārstāve Inga Piterniece, kas arī balsoja, un ne Antonova kungu ["Latvijas Krājbankas" māteskompānijas "Snoras" bijušais lielākais īpašnieks Vladimirs Antonovs], ne kādas viņa pilnvaras es neesmu redzējis," pavēstīja SM valsts sekretārs, taču atzina, ka BAS nav informējis par to, kur iegūs līdzekļus, ko ieguldīt "airBaltic" pamatkapitālā.

Ja BAS noteiktajā laikā savas pamatkapitāla palielināšanas saistības neizpildīs, tiks sasaukta akcionāru sapulce, lai lemtu par turpmākajaiem risinājumiem. "Ja BAS noteiktajā termiņā naudu neieskaitīs, būs jāsasauc vēl viena akcionāru sapulce un jālemj, kā rīkoties tālāk – vai samazināt šo iespējamo pamatkapitāla palielinājumu līdz tai daļai, ko valsts ir ieguldījusi, vai lemt par kādu citu risinājumu," informēja Matīss, taču uzsvēra, ka BAS lēmums par ieguldījumiem "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanā ir pozitīvs.

SM valsts sekretārs arī apliecināja, ka neatkarīgi no BAS lēmuma par ieguldījumiem aviokompānijā, joprojām tiek meklēts stratēģiskais investors.

Savukārt BAS valdes locekle Inga Piterniece žurnālistiem nevēlējās komentēt pieņemto lēmumu, par to informējot ar īsziņas starpniecību. "Piedodiet, nekomentēšu," īsziņā norādījusi Piterniece.

Vēstīts arī, ka SM 30.novembrī iegādājās " airBaltic" privātajam akcionāram BAS piederošos 47,2% lidsabiedrības akciju. Akcijas iegādātas par to nominālvērtību – 224 453 latiem. Tādējādi valsts ir kļuvusi par 99,8% " airBaltic" akciju īpašnieci. "Latvijas Krājbankai" ieķīlātās akcijas ministrija iegādājās uz pirmpirkuma tiesību pamata.

Vienlaikus 3.oktobra vienošanās starp "airBaltic" akcionāriem palika spēkā‒ saskaņā ar to valsts turpina ieguldīt līdzekļus lidsabiedrībā atbilstoši "airBaltic" biznesa plānam un arī BAS ir iespēja atjaunot līdzdalību " airBaltic" kapitālā līdz 47%.

Patlaban " airBaltic" apmaksātais pamatkapitāls ir 475 615 latu. " airBaltic" dibināts 1995.gadā, tā lielākie akcionāri līdz šim bija Latvijas valsts ar 52,6% akciju un BAS ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder bijušajam " airBaltic" prezidentam un izpilddirektoram Bertoltam Flikam, bet vēl 50% – Bahamu salās reģistrētai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!