Foto: Publicitātes attēli

Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) pagaidām vēl nav sniegusi viedokli par grozījumiem līgumā, kas noslēgts ar pasažieru pārvadātāju pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV).

CAF pārstāve Liene Krīvena norādīja, ka CAF pēc 13.jūnija sarunām ar PV valdi par līguma grozījumiem komentārus vēl nav sniedzis. "CAF vēl nav sniedzis komentārus un pašlaik uz jautājumiem neatbild, jo līguma grozījumu iepazīšanai nepieciešams laiks, turklāt sarunas ar PV vēl turpināsies," teica Krīvena un piebilda, ka pašlaik vēl nav zināms, kad sarunas turpināsies.

PV valdes loceklis Aigars Štokenbergs iepriekš sacīja, ka 13.jūnijā ar Spānijas kompānijas pārstāvjiem notikušas lietišķas, konstruktīvas sarunas, kuru laikā CAF pārstāvji apliecināja, ka ir saņēmuši informāciju par plānotajiem līguma grozījumiem un ir sākuši ar tiem iepazīties.

 Finanšu ministrija, izvērtējot PV un CAF noslēgto līgumu par jauno vilcienu iegādi, iepriekš secināja, ka PV, slēdzot jauno vilcienu piegādes līgumu ar CAF, nav ņēmis vērā valdības norādījumus. Arī Eiropas Komisija (EK) ir paudusi līdzīgu viedokli PV, ka plānotie līguma grozījumi satur tādas būtiskas izmaiņas, kas rada nepieciešamību jauna iepirkuma konkursa veikšanai, un EK varētu izskatīt iespēju atklātajai neatbilstībai piemērot finanšu korekciju 100% apmērā, kas ir 100 miljoni latu. Tādējādi šo summu vajadzētu segt no valsts budžeta.

Jaunā PV valde līdz 31.maijam izstrādāja priekšlikumus jauniem līguma grozījumiem, kas atbilda sākotnējam līgumprojektam, kuram akceptu deva Ministru kabinets. Veiktos grozījumus apstiprināja gan Satiksmes, gan Finanšu ministrija.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!