Foto: Publicitātes foto

Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) parakstījis līgumu ar Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF) par jaunu vilcienu piegādi, pastāstīja PV Pasažieru informācijas un mārketinga departamenta vadītājs Andrejs Fiļipovs.

Viņš sacīja, ka pirmdienas, 2.aprīļa, vakarā Spānijā, uz kurieni, lai parakstītu līgumu, devies PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, tika saskaņota tā galīgā versija un līgums parafēts.

"Līguma versija latviešu valodā parakstīta kā noteicošā," norādīja Fiļipovs un piebilda, ka līguma versija angļu valodā vēl nav parakstīta. Tas ir saistīts ar lielo līguma apmēru, kas, pēc Fiļipova teiktā, ar pielikumiem ir aptuveni tūkstoša lappušu garš, un nepieciešama precīza un rūpīga tā sagatavošana, lai tajā nebūtu kļūdu. "Juristi pašlaik gatavo versiju angļu valodā, kas nepieciešama darbam ar starptautiskajiem partneriem un institūcijām," informēja Fiļipovs.

Viņš arī norādīja – tā kā lielajai līguma sagatavošanai angļu valodā ir nepieciešams laiks, Freivalds Latvijā neieradīsies otrdien, kā sākotnēji plānots, bet gan trešdienas, 4.aprīļa, vakarā. Savukārt līguma angļu valodas versiju paredzēts parakstīt jau otrdien.

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis otrdien žurnālistiem norādīja, ka valdībai nav bažu, ka starp PV un CAF noslēgtais līgums valstij varētu būt neizdevīgs mazās konkurences iepirkumā dēļ. "Attiecībā uz šo jautājumu valdība jau lēma pirms vairākiem mēnešiem, kad atļāva PV šo līgumu slēgt ar nosacījumu, ka tiek nodrošināta šo līgumu atbilstība iepirkumam – tātad, lai nebūtu iepirkuma pārkāpumu, lai nebūtu kādas iespējamas finanšu korekcijas. Tas bija valdības būtiskākais nosacījums," sacīja Dombrovskis.

Satiksmes ministra biroja vadītājs Aivis Freidenfelds apstiprināja, ka ministrija par līguma parakstīšanu ir saņēmusi telefonisku apliecinājumu no Freivalda, tomēr piebilda, ka sīkākus komentārus pirms PV valdes priekšsēdētāja atgriešanās no Spānijas viņš nevar sniegt.

"Kad Freivalda kungs būs atpakaļ no Spānijas, tad arī varēs vērtēt, vai līgums atbilst valdības noteiktajām prasībām. Pagaidām es neko vairāk nevaru pateikt," norādīja Freidenfelds.

Jau vēstīts, ka PV iepriekš plānoja līgumu ar CAF noslēgt līdz marta beigām. Līgums tiek saskaņots jau vairākus mēnešus. Konkursa par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi otrajā kārtā pieteikumu iesniedza tikai viens pretendents ‒ CAF, kas arī ir izvēlēts par konkursa uzvarētāju.

Pēc PV sniegtās informācijas, iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursa uzvarētājam 30 gadu būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Projekta kopējās izmaksas tiek plānotas 610,757 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!