Foto: LETA
"AS "Pasažieru vilciens" (PV) valdes lēmums lauzt līgumu ar SIA "Rīgas karte" par elektroniskās norēķinu sistēmas jeb e-talona ieviešanu izmaksās aptuveni vienu miljonu latu, jo PV būs jāmaksā kompensācija RK par iegādātu aparatūru, kuru nevarēs izmantot citos projektos, un citām investīcijām, paziņoja "Rīgas Karte".

"Rezultātā AS "Pasažieru vilciens" kompensācijā būs jāsamaksā tikpat vai pat vairāk nekā tad, ja elektronisko norēķinu sistēma tiktu ieviesta," teikts "Rīgas Kartes" paziņojumā.

"Rīgas Karte" uzskata, ka līguma laušana ir ekonomiski bezatbildīgs, neprofesionāls un nepamatots lēmums. "Rīgas Karte" apšauba PV argumentus, ka e-talona ieviešana vilcienos būs ekonomiski neizdevīga.

SIA "Rīgas Karte" valdes priekšsēdētājs un tās Francijas investora "Affiliated Computer Services Solutions France S.A.S." pārstāvis Latvijā Ēriks Morizūrs uzsver, "Rīgas Karte" pakalpojumi vēl nemaz nav tikuši pilnībā īstenoti, tāpēc nav iespējams pierādīt, ka elektroniskās norēķinu kartes jeb e-talona tirdzniecība bijusi nerentabla salīdzinājumā ar biznesa plānā paredzēto.

"AS "Pasažieru vilciens" rīcībā ir izpētes rezultāti, kas ekspertu vadībā tapuši vairāku mēnešu garumā un pierādījuši dažādus ekonomiskus ieguvumus. Laužot šo līgumu, PV faktiski atsakās samazināt uzņēmuma administratīvos izdevumus. Piemēram, elektroniskās norēķinu sistēmas ieviešana SIA "Rīgas satiksme" pakalpojumos uzņēmumam ļauj samazināt tā administratīvos izdevumus par 25% ik gadu. Ja AS "Pasažieru vilciens" vilciens to nevēlas, tas vērtējams kā absurds lēmums gan no ekonomiskā, gan biznesa viedokļa," sašutumu pauž Morizūrs.

"Esmu novērojis, ka Latvijā profesionālisms nereti tiek mērīts politiskās piederības un varas kontekstā un uzņēmumu jaunā vadība izrāda savu varenību par katru cenu, tajā skaitā arī atceļot iepriekšējās vadības lēmumus un iestrādes bez biznespratīgas analīzes un iemesliem," klāsta Ēriks Morizūrs.

Jau ziņots, ka "Pasažieru vilciens" šonedēļ paziņoja, ka lauzis trīspusējo līgumu ar "Rīgas satiksmi" un "Rīgas karti" par e-talona ieviešanu pasažieru pārvadājumu sistēmā, līdz ar to no septembra e-talonus PV kasēs iegādāties vairs nevarēs.

Uzņēmums konstatējis, ka e-talona ieviešana pasažieru pārvadājumu sistēmā ir ekonomiski neizdevīga un nes zaudējumus valsts uzņēmumam.

Sākotnēji tika prognozēts, ka e-biļešu norēķina sistēma gadā dos 350 000 latu lielu ieņēmumu. PV analīze liecinot, ka vilcienu pasažieri nav izrādījuši interesi iegādāties e-biļetes pasažieru vilcienu kasēs. Ieņēmumi no e-biļetes tirdzniecības esot aptuveni 13% no prognozētajiem.

Turpinot e-biļetes ieviešanu, PV prognozētie zaudējumi varētu sasniegt 230 000 latu, pretēji prognozētajam ieņēmumu pieaugumam līdz 400 000 latu gadā.

PV arī paziņoja, ka, laužot līgumu, PV būšot jāmaksā 25 000 latu par biļešu sistēmas iekārtu nomu un uzturēšanas maksu vienam mēnesim.
Iepirkumu uzraudzības birojs 2010.gada nogalē atļāva PV veikt 1,2 miljonu latu vērtu darījumu ar SIA "Rīgas satiksme" un SIA "Rīgas karte" par Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta elektronisko biļešu sistēmas izmantošanu, kas ļaus no pavasara vilcienos Rīgas teritorijā lietot e-talonu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!