Līdz šim lielākais taksometru pakalpojumu uzņēmuma SIA "Baltic Taxi" īpašnieks - SIA "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) - atbrīvojies no 90% "zaļo takšu" firmas daļu, kas pagaidām ir reģistrētas uz "Baltic Taxi" vārda, liecina Uzņēmumu reģistra apkalpojošās datu bāzes "Lursoft" dati.

Trešdien reģistrētas izmaiņas SIA "Baltic Taxi" dalībniekos, saskaņā ar kurām BAS, kam agrāk piederēja 97% "zaļo takšu" firmas daļu, tagad pieder 7%, bet 3% joprojām ir kādreizējā Privatizācijas aģentūras šefa un tagad tūrisma biznesā strādājošā Jāņa Nagļa īpašumā.

Uzņēmumu reģistrā portālam "Delfi" skaidroja, ka situācija, kad uzņēmuma kapitāldaļas tiek reģistrētas uz pašas firmas vārda, biznesā nav reta parādība īpašnieku maiņas gadījumos. Pašas BAS skaidrojumu par izmaiņām taksometru kompānijas dalībniekos portālam "Delfi" vēl nav izdevies gūt. BAS runasvīrs Juris Pētersons uz telefona zvaniem un īsziņu neatbildēja, tāpat arī "Baltic Taxi" vienīgais valdes loceklis Naglis.

"Lursoft" dati liecina, ka BAS kļuva par "Baltic Taxi" līdzīpašnieku 2010.gada martā, ieguldot naudu kompānijā un iegūstot 70% tās daļu. Tādējādi Nagļa dalība "zaļo takšu" firmā samazinājās no iepriekšējiem 100% līdz 30%. Nagļa dalība kompānijā mazinājās līdz 3% pēc tam, kad BAS pērn rudenī palielināja savus ieguldījumus kompānijā un arī savu līdzdalību līdz 97%.

Jau vēstīts, ka "Baltic Taxi" ar taksometru pakalpojumu sniegšanu nodarbojas kopš 2009.gada augusta. Uzņēmuma reģistrētais pamatkapitāls ir 100 000 latu, bet apmaksātais – 10 000 latu.

Jau vēstīts, ka BAS līdz Latvijas Krājbankas kraham bija lielākais privātais akcionārs nacionālajā aviokompānijā "airBaltic", kur tam piederēja aptuveni 47% lidsabiedrības akciju. Tās BAS bija ieķīlājusi Latvijas Krājbankā, kura šo ķīlu pēc nonākšanas maksātspējas problēmās pārdeva valstij. Tādejādi BAS zaudēja savu ietekmi "airBaltic", taču tai saskaņā ar pērn oktobra sākumā panākto akcionāru vienošanos ir iespēja atgūt līdz 47% aviokompānijas akciju, ja tā lidsabiedrībā šomēnes ieguldīs vairākus miljonus latu. BAS ir paudis gatavību to darīt.

BAS pilnībā vai daļēji, tieši vai pastarpināti pieder vai piederēja vairāki ar "airBaltic" darbību saistīti uzņēmumi, ne tikai "Baltic Taxi". 50% BAS daļu pieder iepriekšējam lidsabiedrības prezidentam Bertoltam Flikam, bet pārējie 50% - ārzonas kompānijai. Tai par īpašnieku pērn rudenī, kad valsts prasīja atklāt patiesos BAS īpašniekus, pieteicās Krievijas investors Andrejs Rudeško. Taču, kā vēlāk jau pēc Latvijas Krājbankas kraha atzina bankas pastarpinātais īpašnieks, Krievijas izcelsmes baņķieris Vladimirs Antonovs, Rudeško lidsabiedrībā esot pārstāvējis viņa intereses.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!